Azet.sk upevnil postavenie internetovej jednotky
Zdá sa, že trhové postavenie slovenského internetového lídra – portálu Azet.sk je na dlhšiu dobu v bezpečí. Podľa posledných štatistík návštevnosti AIMmonitor – IAB Slovakia prevádzkovateľ Azet.sk prekročil magickú hranicu troch miliónov reálnych užívateľov (RU) mesačne, čo znamená že ho mesačne navštívi takmer každý online Slovák.
Azet sa dlhšiu dobu naťahoval o lukratívnu pozíciu internetovej jednotky s konkurenčným portálom Zoznam.sk. Podľa posledných dát z prieskumu má Azet nad Zoznamom náskok až 448 690 reálnych užívateľov za mesiac.
Neodškriepiteľný náskok od konkurencie si drží aj v priemerných denných štatistikách návštevnosti. Aj v tomto prípade mu patrí jednoznačné prvé miesto, oproti dvojke na trhu sa môže pochváliť dennou návštevnosťou vyššou o 271 330 reálnych užívateľov.
Viac svetla do sporu o pozíciu trhovej jednotky vniesol zakladateľ portálu Milan Dubec v nedávnom rozhovore pre strategie.hnonline.sk, v ktorom uviedol, že rozdiel medzi nimi a Zoznamom je pozícia v rebríčku domén. Kým Azet každú novú službu dáva pod seba ako prevádzkovateľa a nie priamo pod doménu Azet.sk, konkurenčný Zoznam si všetko dáva pod doménu zoznam.sk. Ako ďalej objasnil situáciu, veľká časť domén ani priamo nepatrí Zoznamu, iba si ich prenajíma. Ako príklad prenajatej domény uviedol iMHD, hudba.sk…a možno 15 ďalších na ktorých síce Zoznam prevádzkuje obsah, ale mu nepatria. Tým sa vytvára dojem, že Zoznam.sk si návštevnosť iba prenajíma.
Návštevnosť
Nižšie uvedený graf návštevnosti vykazuje dlhodobý trend rast, čo potvrdili aj posledné dáta.
O spoločnosti
Azet nepatrí už len zakladateľom, v roku 2010 došlo k odkúpeniu 70 % podielu printovým nakladateľostvom Ringier Axel Springer (RAS). Do portfólia spoločnosti patria vysoko navštevované portály ako Čas.sk, Pokec.sk, Cestovanie.sk. Silnú pozíciu má aj v oblasti nehnuteľností – patria mu weby ako Nehnutelnosti.sk, Byty.sk, Novostavby.sk.
Zaujímavý je aj jedinečný projekt Nawebe.sk určený najmä pre mladých a stredných podnikateľov, ktorý ponúka kompletné internetové riešenia od tvorby webu, cez inzerciu, správy PPC kampaní a prezentácie na sociálnych sieťach až po optimalizáciu pre vyhľadávače.
Koľko peňazí dokáže vygenerovať slovenský internetový gigant?
Podľa údajov spracovaných na Finstat.sk, Azet vykázal v roku 2008 tržby 4,125 mil EUR, no v roku 2011 to bolo až 8,713 mil. EUR. Prepočítané na percentá, za relatívne krátke obdobie od 2008 do 2011 roku rástli tržby dnešnej internetovej jednotky o vyše 111%. Podobným tempom rástol aj zisk.