Chcete prácu snov? Zatraktívnite svoj profil na LinkedIn

Chcete prácu snov? Zatraktívnite svoj profil na LinkedIn

Skvelé pracovné príležitosti takmer nikdy neprichádzajú vtedy, keď po nich „poľujete“ – keď si prácu aktívne hľadáte. Navyše špecialisti a experti vo svojej oblasti sa do fázy, kedy musia vyložene na pracovné ponuky reagovať, ani väčšinou nedostanú. Headhunteri ich oslovujú s lákavými ponukami sami. Pokiaľ chcete aby ste aj Vy boli kontaktovaný s ponukou zaujímavých pracovných príležitostí v dobe, keď si prácu aktívne nehľadáte, zatraktívnite svoj profil na LinkedIn.

Ak ste doteraz žili niekde v jaskyni a o LinkedIn ste nepočuli, tak v skratke: je to sociálna sieť, ktorá je zameraná na budovanie profesných kontaktov. Je užitočná na objavovanie nových kariérnych príležitostí, ale aj obchodných kontaktov. A človek nikdy nevie, akými kľukatými cestičkami sa môže vďaka sociálnym sieťam dostať k vysnívanej práci. Ovocie môže prísť aj niekoľko rokov potom, čo ste si profil na LinkedIn vytvorili.

Tak napríklad: Ján dlhé roky pracuje pre IT firmu na pozícii SAP konzultanta. Jedného dňa sa rozhodne vytvoriť si profil na LinkedIn a do zoznamu kontaktov si pridá svojich najbližších kolegov. Jeden z nich – Juraj neskôr prijme ponuku pracovať do Viedne do istej medzinárodnej firmy. O spojenie na LinkedIn Juraja požiada HR špecialistka jeho zamestnávateľa. Tá o rok neskôr dostáva úlohu obsadiť pozíciu, ktorá presne zodpovedá Jánovým skúsenostiam. Vďaka prepojeniu cez bývalého kolegu Juraja sa dostane k Jánovmu profilu. Pozve ho na pohovor, Ján ho zvládne úspešne a celá záležitosť končí tým, že Ján dostane prácu vo Viedni s platom o ktorom by sa mu doma ani nesnívalo.

Čo musíte spraviť preto, aby ste sa dostali do hľadáčika personalistov?

budovanie kontaktov na soc.sietachV prvom rade musíte mať zaujímavý profil. Je známe, že recruiteri ani zamestnávatelia si nedajú prácu s aktívnym vyhľadávaním bežných pracovných pozícii. Zvlášť na Slovensku sa prostredníctvom sociálnych sietí vyhľadávajú manažéri, experti a špecialisti v danej oblasti prípadne úspešní obchodníci – proste ľudia, ktorých je trhu práce nedostatok. Aj celosvetové prieskumy ukazujú, že LinkedIn sa vo väčšine prípadov používa na obsadzovanie lepšie platených miest a menej na priemerne (resp. podpriemerne) platené miesta.

Naučte sa používať personalistický jazyk

V každom prípade by ste mali vedieť, že vyhľadávanie na LinkedIn je založené na kľúčových slovách, a na presnosti zadaných informácií. Navyše personalisti majú svoj vlastný jazyk, ktorým sa musíte naučiť hovoriť a používať ho aj Vy. Inak Vás nenájdu. Jedna z prvých vecí, ktoré by ste mali spraviť, je prečítať si zopár inzerátov na pracovné pozície, ktoré by ste chceli (a vedeli) robiť. Všímajte si, ako personalisti pomenúvajú jednotlivé pozície a ako popisujú náplň práce. Inšpirujte sa ich jazykom a tieto kľúčovú slová použite vo Vašom profile.

Dajte si záležať na nadpise

HR špecialisti denne prejdú stovky, niektorí tisícky profilov, takže je jasné, že nie je čas podrobne študovať a otvoriť si profil každého človeka, ktoré im LinkedIn ponúkne. Preto je nesmierne dôležité zaujať pozornosť výstižným nadpisom a profilovou fotografiou. Sú to totižto prvé veci, ktoré personalisti pri vyhľádávaní vhodných kandidátov uvidia. Z fotografie sa dajú vyčítať prvotné sympatie, tak prečo to nevyužiť.

Headline – nadpis nemusí byť len názov Vašej aktuálnej pozície, môže to byť niečo všeobecnejšie a personalizovanejšie. Niečo ako „v jednej vete zhrnúť Vašu kariéru“. Nie je to síce jednoduché, ale pri troche úsilia sa to dá. A jeden tip: keď profil editujete, LinkedIn ponúkne dve možnosti – „ukázať príklady“ a „pozrieť čo používajú iní vo Vašej oblasti“. Prezrite si tipy, aké nadpisy používa Vaša „konkurencia“ a nechajte sa inšpirovať tými, ktoré Vás zaujali.

Na Váš profil sa snažte pozerať očami zaneprázdneného recruitera

Pri tvorbe profilu si položte otázky typu: Je jasné z tohto popisu práce čo som robil? Nie je to príliš podrobné alebo stručné? Je táto informácia taká dôležitá? Čo si asi tak recruiter zapamätá z môjho profilu, čím sa odlíšim od desiatok podobných?

Nezabudnite na kontakt

Pre recruiterov je pohodlnejšie Vám hneď zavolať alebo Vás kontaktovať priamo cez email, ako nadviazať s Vami kontakt cez LinkedIn, počkať, dokým ho schválite a až tak Vám odprezentovať pracovnú ponuku (dokým prebehne tento proces, môže to trvať aj niekoľko dní či týždňov). Uľahčite im prácu tým, že svoje kontaktné údaje uvediete v profile.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia