Deň D je tu: mBank mení firemný dizajn, web a spúšťa nový internet banking
Je to už niekoľko týždňov, čo mBank avízovala rozsiahle zmeny. Aby svojich klientov na novinky viac „navnadila“ posledné dni bola dokonca na hlavnej stránke časomiera, ktorá odpočítavala čas do spustenia „novej mBank.“ Dnes, 10. februára 2014 nastal deň D! Banka dnes predstavila nové, vylepšené webové stánky s novým firemným dizajnom.
Prehľadnejší web s novou firemnou identitou
Web stránka je oproti starej verzii farebnejšia, hravejšia a samozrejme s atraktívnejším dizajnom. Nová verzia je viac „obrázkovejšia“ vďaka čomu tak trochu pripomína internetový obchod ako web internetovej banky. Každopádne je nový web mBank oproti starej verzii oveľa prehľadnejší a intuitívnejší. Jednotlivé bankové produkty sú detailne rozpísané, vrátane parametrov, podmienok poskytnutia, návodom, ako o daný produkt požiadať a s odkazmi na užitočné dokumenty ako sú obchodné podmienky, všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok.
Banka dnes začala používať aj novú firemnú identitu, ktorej súčasťou je nové logo. Klienti mBank sa tak nadobro rozlúčili so starou verziou ktorej dominantou bola kvetinka, a budú si musieť zvyknúť na novú verziu – názov banky na pozadí farebných pruhov pripomínajúcich čiarový kód. Zaujímavosťou je skutočnosť, že mBank bude odteraz používať dve nové logá – jedno pre individuálnych zákazníkov a druhé pre podnikateľov.
(vľavo nové logo mBank pre retail a vpravo je verzia pre podnikateľov)
Čo prináša nový internet banking?
Najväčšou zmenou však bude úplne nové internetové bankovníctvo. To si môžu už dnes vyskúšať klienti, ktorí sa požiadali o prednostný prístup. Podľa informácií z tlačovej správy ich bolo až 30 000. Nový internet banking bude mBank sprístupňovať postupne, po dobu niekoľkých týždňov. Klienti, ktorí využívajú internet banking pravidelne a častejšie než ostatní, budú mať prednosť. Počas „prechodného obdobia“ budú klientom k dispozícii obe verzie IB, pôvodná aj nová. Pre všetkých zákazníkov by mal byť nový internet banking dostupný najneskôr začiatkom apríla tohto roku.
Prehľad zmien v novom internetovom bankovníctve mBank
Po prihlásení sa užívateľovi zobrazí transakčná história, ktorá pozostáva z posledných siedmych transakcií. Stačí prejsť kurzorom na transakciu a hneď uvidíte jej detaily, bez zbytočného ďalšieho klikania. V prípade, že máte v mBank vedený osobný aj podnikateľský účet, môžete sa medzi nimi jednoducho prepínať. Samozrejmosťou je grafické zobrazenie stavu účtu, ktoré obsahuje aj naplánované operácie a predpokladaný stav účtu na konci mesiaca. Zaujímavosťou je tiež, že nový systém automaticky zaraďuje nové platby do jednotlivých vopred nadefinovaných kategórií ako napríklad jedlo, oblečenie, benzín a množstvo ďalších. To sa stane v prípade, že systém si je viac ako na 80 % istý, že platbu správne kategorizuje. Klient si môže samostatne triediť jednotlivé platby buď do preddefinovaných alebo do vlastných kategórií, čím sa zároveň systém zdokonaľuje a „učí sa“. Pokiaľ napríklad podobnú platbu zaradíte tri krát po sebe do jednej kategórie, na ďalší krát ju už systém automaticky rozozná a zaradí ju do správnej kategórie sám.
Sledovanie rozpočtov
Nuž a čo je účelom celého systému kategorizácie? Klient na základe nich môže sledovať aký veľký podiel z celkových výdavkov za zvolené časové obdobie predstavujú jednotlivé kategórie. Môžete si tiež nastaviť limity pre jednotlivé kategórie. Banka Vás potom upozorní na blížiace sa dosiahnutie alebo dokonca prekročenie limitu zmenou podfarbenia. Ak budete v priebehu mesiaca míňať na reštaurácie viac ako ste si naplánovali, nový internet banking Vás na to upozorní červenou farbou. V mBank veria, že sa tak podarí zmeniť návyky klientov a zvýšiť ich finančnú gramotnosť.
Platby cez Facebook? S novým systémom to bude malina…
Asi najviac diskutovanou novinkou v novom internet bankingu mBank je určite možnosť zasielať peniaze priateľom a známym cez facebook alebo cez mobilný telefón bez toho, aby ste poznali číslo ich účtu a a to až do výšky 50 €. Prijímateľ platby má potom 15 dní na to, aby si peniaze „vyzdvihol“ vyplnením svojho čísla účtu na zabezpečenej stránky. Odkaz na ňu mu príde buď správou na Facebooku alebo formou SMS. Podmienkou však je, aby si prijímateľ vyzdvihol peniaze do 15 dní. V prípade, že to do uvedeného termínu nestihne, platba bude vrátená na účet odosielateľa.