First minute zlacní dovolenku až o tretinu

First minute zlacní dovolenku až o tretinu

Nikto nemá rád vyhadzovanie peňazí do vzduchu a tak sa snažíme využiť zľavu vždy, keď je na to príležitosť alebo keď sa obchodník nechá „ukecať na nižšiu cenu“. Pri kúpe dovoleniek to platí dvojnásobne a tak je len logické, že väčšina ľudí plánujúcich dovolenku uvažuje nad tým, kedy si zájazd objednať. Je výhodnejší first minute, alebo radšej počkať na atraktívne ceny last minute zájazdov? Nuž odpoveď nie je jednoznačná, každý má svoje plusy a mínusy.

Last minute zájazdy sú atraktívne najmä výškou zliav, ktoré dosahujú aj viac ako 50 %. Ak sa rozhodnete pre dovolenku na poslednú chvíľu, musíte sa zmieriť s tým, že veľa toho nenavyberáte, nakoľko ponuka voľných miest je v konkrétnych destináciách značne obmedzená.

First minute alebo First moment

Tento termín, ktorý v angličtine znamená prvá minúta, označuje zájazdy alebo dovolenky, ktoré si klient zakúpi v predstihu, oveľa skôr ako väčšina iných dovolenkárov. Odmenou za skorú rezerváciu a zloženie zálohy sú atraktívne zľavy zo štandardnej ceny zájazdu, ktoré môžu klesnúť až o tretinu z pôvodnej ceny. A nemusí sa jednať len o percentuálne zľavy z celkovej ceny dovolenky, ale aj o rôzne ďalšie benefity ako napríklad dieťa zadarmo, tretia osoba len za cenu letenky, izba s výhľadom na more bez príplatku, parkovanie na letisku zdarma a podobne. Čím skôr si dovolenku vyberiete, tým lepšiu zľavu získate. Najlepšie ceny letných dovoleniek sú v decembri, no cestovné kancelárie ponúkajú first minute zájazdy až do neskorého apríla.

Kto prvý príde, prvý melie…

relax na nadhernej plazi MFirst minute dovolenky sú úplne ideálne pre tých cestovateľov, ktorí si radi vyberajú. Ich hlavnou výhodou (okrem zníženej ceny) je skutočnosť, že na výber je najväčšia ponuka zájazdov – množstvo destinácií, termínov, typov ubytovania, stravy…Sami si diktujete, do ktorého letoviska a do ktorého hotela chcete ísť a v ktorom termíne. To samozrejme nie je možné pri last minute ponuke. Predsa len, s blížiacim sa letom je ponuka cestovných kancelárií už trocha „prebratá“. A tak nie je nič výnimočné, že tí, ktorí prídu neskôr, sa musia uspokojiť napríklad s horším hotelom v hlučnejšej časti dovolenkového rezortu. Platia pritom viac ako ich spoludovolenkári, ktorí si zájazd rezervovali v predstihu a mali možnosť výberu.

Zo štatistík cestovných kancelárií vyplýva, že záujem o first moment dovolenky rastie, najväčšou prekážkou ich „boomu“ je skutočnosť, že stále mnoho ľudí nie je ochotných platiť tučné zálohy vopred. Obavy sú logické – plány sa môžu zmeniť, môže sa stať nepredvídaná situácia, ktorá zabráni rodine vycestovať a tak sú obavy rodiny, že zaplatí, a z dovolenky nič nebude, celkom opodstatnené.

Situácia sa však začína pomaly obracať v prospech predajcov zájazdov. Už aj na Slovensku si môžete zakúpiť dovolenku niekoľko mesiacov pred odjazdom s minimálnou zálohou. Napríklad internetový predajca dovoleniek Invia.sk ponúka last minute zájazdy v rámci akcie Šikovná záloha za 20 €. Funguje to tak, že klient uhradí zálohu vo výške 20 EUR a dovolenku má rezervovanú, zvyšok ceny sa hradí neskôr, v dvoch častiach. 50 % z ceny zájazdu sa musí zaplatiť najneskôr do konca Marca, zvyšok sa dopláca najneskôr 45 dní pred termínom odchodu.

Čo tým získate?

Uhradením zálohy získate istotu, že Vám vybranú lokalitu, termín a hotel nikto nevyfúkne. Spomínaná akcia platí od 1. Januára 2014 až do konca Marca 2014 s dátumom zahájenia zájazdu od 1. Mája do konca Októbra 2014.

Odhaduje sa, že aj tohto roku budú ľudia v predstihu najviac kupovať dovolenky v destináciách ako Chorvátsko, Taliansko, Turecko a Grécko.

Existuje stopercentná ochrana pred krachom cestovky?

Množstvo nádejných dovolenkárov váha s kúpou dovolenky formou first minute z dôvodu, že sa obávajú krachu cestovnej kancelárie. Predsa len, tisícky oklamaných klientov skrachovaných CK sú dostatočnou motiváciou na to, aby bol človek opatrný. Aj keď dnes musí byť každá cestovka poistená pre prípad úpadku, v prípade, že existuje veľký počet klientov, poistné plnenie nemusí postačovať na vyplatenie celej sumy v stopercentnej výške pre všetkých. Riešenie? Zaplaťte dovolenku platobnou kartou. Kartové spoločnosti majú nastavené pravidlá tak, že pokiaľ klient zaplatí za tovar či službu, ktorú nakoniec nedostane, môže vo svojej banke, ktorá kartu vydala podať reklamáciu platby z dôvodu nedodania služby či tovaru. V prípade, že sa reklamácia ukáže ako oprávnená, banka klientovi vráti celú zaplatenú sumu, bez toho, aby sa musel naťahovať dlhé týždne s poisťovňou. To však platí pre prípady, kedy vôbec nedôjde k dodaniu tovaru či služby. V prípade krachu cestovnej kancelárie by ste mohli reklamovať platbu iba pred nástupom na dovolenku. Ak by ku krachu došlo počas dovolenky, reklamácia cez banku už nebude možná a klient sa tak bude môcť obrátiť akurát tak na poisťovňu príslušnej CK.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia