Home Credit trhá rekordy - ľudia prejavujú nevídaný záujem o hotovostné úvery a kreditné karty

Home Credit trhá rekordy - ľudia prejavujú nevídaný záujem o hotovostné úvery a kreditné karty

Imidž poskytovateľov pôžičiek nie je na Slovensku zrovna ružový, no napriek tomu sa na trhu nájde viacero subjektov, ktoré majú tisícky spokojných a vracajúcich sa klientov. Priestor pre nebankovky na tuzemskom finančnom trhu teda určite je.

Svedčí o tom aj mimoriadne úspešný rok 2013, v ktorom na Slovensku medzi spotrebiteľmi na Slovensku záujem o úvery. V predchádzajúcom roku sa darilo aj spoločnosti Home Credit Slovakia a.s., ktorá za toto obdobie stihla požičať svojim klientom až 203 miliónov EUR, čo je v porovnaní s predchádzajúcim obdobím až 15 % rast. Výsledok z predchádzajúceho roka je rekordom – doposiaľ v celej histórii spoločnosti nebol poskytnutý vyšší objem úverov.

Najväčšiemu záujmu sa tešili hotovostné úvery a kreditné karty. Práve hotovostné produkty rástli najrýchlejším tempom – objem novo poskytnutej istiny narástol takmer o tretinu (32%). Klienti Home Creditu najčastejšie využívali vybavenie pôžičky cez telefón, bokom nezostali ani predajné miesta obchodných partnerov v nákupných centrách. Spoločnosť okrem týchto dvoch možností ponúka aj ďalšiu alternatívu – podanie žiadosti online vyplnením krátkeho online formulára. Záujemcovia o rýchly bezúčelový úver môžu požiadať o sumu 400 – 5000 EUR so splatnosťou 12-84 mesiacov. Výhodou je možnosť splátku odložiť až 4 krát počas celej splatnosti, nevýhodou hotovostného úveru je vyššia úroková sadzba (v porovnaní s bankovými produktami).

Spotrebitelia si chcú požičať hlavne rýchle a jednoducho a neskôr sa im nechce dokladovať účel

Zaujímavé je nahliadnutie do štatistík známej nebankovky. Napriek tomu, že všetky hotovostné úvery Home Creditu sú bezúčelové, klienti v prieskumoch najčastejšie odpovedajú, že ich použijú na rekonštrukciu bývania či vybavenie domácnosti (kúpa nábytku, spotrebičov či kuchynskej linky).

HC nakup na splatky

Zdá sa, že záujemcovia o pôžičku uprednostňujú rýchle vybavenie a poskytnutie bez dokladovania účelu pred o niečo komplikovanejším zberaním faktúr a bločkov a to aj za cenu, že bezúčelový úver použitý na rekonštrukciu bývania ich bude stáť oveľa viac ako tá istá suma poskytnutá na rekonštrukciu bývania. Rozdiel v úrokovej sadzbe môže byť aj 5-10% (v porovnaní s pôžičkou z banky na vopred dohodnutý účel).

Rastie objem úverov poskytnutých pri nakupovaní online

Spoločnosti Home Credit sa darilo aj v poskytovaní kreditných kariet. V tejto oblasti rástol objem poskytnutej istiny až o 31%. Na margo kreditných kariet sa vyjadril aj generálny riaditeľ spoločnosti David Bystrzycki, podľa ktorého sú jednoznačne produktom budúcnosti. A niet sa čomu čudovať – ľudia si už zvykli na používanie kreditiek. Pokiaľ dlžnú sumu vrátia v rámci bezúročného obdobia (ktoré je v prípade HC až 51 dní), môžete využívať požičané peniaze bezúročne. Navyše pri platbe kreditnou kartou Home Credit získate výhody v podobe zliav do výšky až 10 % (v sieti obchodov označených logom Premia). Keď k vyššie uvedeným výhodám pripočítame možnosť rýchlejších a pohodlnejších bezkontaktných platieb je jasné, že je len otázkou času, kedy „virtuálne platby“ prevalcujú platenie v hotovosti. Presun zo sveta fyzických peňazí k virtuálnym je vidieť aj na objemoch úverov ktoré boli poskytnuté pri nakupovaní v internetových obchodoch. Ich objem rástol v minulom roku o 24%. Prostredníctvom nákupu na splátky klienti HC nakupujú najmä elektroniku, tablety, smartfóny či ploché TV.

zdroj: Home Credit Slovakia, a.s.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia