Kupujete matrace v akcii? Dajte si pozor, aby ste neskočili na marketingový lep

Kupujete matrace v akcii? Dajte si pozor, aby ste neskočili na marketingový lep

Ľahnúť si do postele, zavrieť oči a nechať sa unášať do ríše snov…Kto by sa nechcel dobre vyspať? Zvlášť v dnešnej dobe, keď sa od človeka v práci vyžadujú často nadľudské výkony je mimoriadne dôležité, aby ste nový deň začínali dobre zrelaxovaný.

Na to, aby ste si dobre oddýchli a načerpali sily na ďalší deň sú potrebné „len“ dve veci – po prvé, nesmie Vás trápiť nič zásadné, čo by Vám mohlo spôsobiť bezsenné noci a po druhé, musíte mať pri spaní určitý komfort, ktorý zabezpečíte vhodným prostredím (tichá, vetraná miestnosť, ktorá nie je „prepchatá“ množstvom ďalších zbytočností, „lapačov prachu“…) a… kvalitným matracom.

Za kvalitu si priplatíte!

Splnenie druhej podmienky zase nie je až také náročné, veď na trhu sa to len tak hemží matracmi rôznych druhov, značiek, materiálov od výmyslu sveta. Stačí si len dobre vybrať a mať dostatočný rozpočet. Veď pokiaľ chcete skutočne kvalitný výrobok, na ktorom Váš zadok za pár mesiacov nevytvorí preliačinu, ale naopak ktorý poskytne Vášmu telu nezmenený komfort po dobu niekoľkých rokov, budete si musieť za kvalitu priplatiť.

Aj vy sa necháte ľahko „uloviť“ na špek?

Najmä značkové výrobky od kvalitných výrobcov veru až tak lacno nezoženiete – teda aspoň nie v plnej cene. A tak nečudo, že ak obchodník vyvesí veľký bilbord „matrace akcia“ alebo „1+1 zadarmo“, u drvivej väčšiny záujemcov o nové matrace vyvolá Pavlov reflex k nakupovaniu.

matrace v akciiSlovo akcia skrátka stále zaberá na veľkú časť populácie. A nečudo – toto slovo samé o sebe vytvára u zákazníkov veľmi silný tlak na rýchle rozhodnutie o kúpe produktu. Všetky akcie bývajú časovo limitované – iba dnes, tento týždeň, do konca mesiaca a najlepšie sú „iba do vypredania zásob“. Nerozhodný spotrebiteľ sa tak dostane pod tlak, že ak nekúpi okamžite, výhodná akcia mu unikne pomedzi prsty. Práve vďaka tlaku na rýchle rozhodnutie, ktoré treba spraviť do istého časového momentu boli založené zľavové servery, ktoré aj na Slovensku slávia veľký úspech. Veď čo, takmer každý je rád, keď môže ušetriť. Ak si ten istý výrobok kúpi lacnejšie ako v inej predajni alebo na inom mieste. Pocitu z dobrého nákupu kvalitného výrobku v akcii sa skrátka nič nevyrovná. Tešíme sa ako deti z novej hračky a prepočítavame si, koľko sme výhodnou kúpou ušetrili, máme zo seba lepší pocit a už aj rozmýšľame, na čo ušetrené peniaze minieme. Nakupovanie so zľavou môže byť často výhodné, ale musíte sa pri ňom riadiť istými pravidlami.

Nepodľahnite časovému tlaku

Skúste sa povzniesť nad termín končiacej akcie a radšej si odpovedajte na otázku, ako sa Vám výrobok pozdáva? Ako sa Vám na ňom leží? Matrace v akcii vždy boli a budú, jedna plynulo nadväzuje na druhú, preto zachovajte kľud, keď Vám predavačka povie: „Dobre ste prišli, práve máme akciu….“

Matrace so zľavou zaručene nájdete v predajniach KIKA, Ikea či Jysk. A nejedná sa o žiadne úbohé výpredaje 10 -15 % z pôvodnej ceny dole, ktoré nechajú väčšinu nakupujúcich chladnými, ale bežne sa dá zohnať kvalitný výrobok so zľavou aj viac ako 50 %.

V čase tvorby tohto článku sa nenachádzal v katalógu KIKA ani jeden matrac či rošt v plnej sume, ale všetky do jedného boli akciové so zľavami vyššími ako 20 %. Čo sa týka ceny, istotne si každý vyberie – matrace sa v KIKE predávajú od tých najlacnejších za 100 €, cez veľmi slušné a kvalitné s cenovkou v rozpätí 500-800 € až po crème de la crème matracov v top prevedení za viac ako 1000 €. Naproti tomu IKEA ponúka podstatne chudobnejší výber a menšie cenové rozpätie.

batovska cenaIgnorujte deviatky

Aj Vám sa viac pozdáva cena 599,90 ako 600 €? Nie ste sám. Je to osvedčený obchodnícky trik, na ktorí zákazníci sadajú ako muchy na lep, napriek tomu, že každý vie, že cena je v podstate rovnaká. Takmer 65 % maloobchodných cien končí deviatkou. Prečo? Záleží na prvom momente a pocite z ceny. No a pocit z ceny je lepší keď začína nižším číslom… Baťovské ceny sa nevyhýbajú ani matracom – videli ste napríklad nejaký matrac Dormeo, ktorý by sa nepredával s cenou končiacou xx9,90 €???

Nákup si nenechajte na poslednú chvíľu

Najhoršie je, ak ste nákupy dlho odkladali a Váš starý matrac je v dezolátnom stave. Poslednou kvapkou bola pre Vás posledná prebdená noc, počas ktorej ste sa prehadzovali ako ryba na suchu. V takom stave sa Vám bude zdať super hocijaký iný výrobok, ktorý bude aspoň trocha pohodlnejší od toho pôvodného. Veď porovnávať budete neporovnateľné – možno 20 ročný matrac s veľmi pohodlnou novinkou ktorá pre maximálny komfort kombinuje visco penu so studenou penou.

Matrac preto kupujte dobre oddýchnutý, aby ste neporovnávali s minulosťou, ale aby ste si vybrali čo najkomfortnejšie riešenie do budúcnosti.

Skúšajte a nespoliehajte sa na výmenu

Niektoré veci sa skrátka nedajú kúpiť bez toho, aby ste ich mali otestované. Matrace určite do tejto skupiny patria. Preto vyskúšajte, poležte si na čo najväčšom počte výrobkov…Iba tak totižto zistíte čo Vám vyhovuje. Nehanbite si ľahnúť na každý matrac v predajni, niekedy až po niekoľkých desiatkach skúšaní zistíte, ktorý je „ten Váš“. Určite sa nespoliehajte na to, že ho prinajhoršom vrátite. 30, 90 či 100 dní na vyskúšanie môže síce znieť lákavo, ale zamysleli ste sa nad tým, čo s takým 100 dní testovaným matracom predajca spraví? Predá ho ďalej a bude dúfať, že si nikto nič nevšimne alebo ho vyhodí??? Každopádne, oveľa praktickejšie je dobre sa rozhodnúť priamo v predajni, ušetríte si tým čas a nervy pri výmene či reklamácii v skúšobnej lehote.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia