mBank prechádza výraznými zmenami - bude mať nové logo, web stránku aj vylepšený internet banking
Najväčšia internetová banka v tuzemsku mBank chystá veľké zmeny. Presne po šiestich rokoch od uvedenia na slovenský trh (November 2007) predstavuje revolučné novinky, ktoré sa môžu stať prelomovými pre slovenské internetové bankovníctvo. Dôvodom zavádzania noviniek je skutočnosť, že mBank nebude už len značkou pod poľskou BRE Bank, ale začne fungovať ako samostatná spoločnosť. Nový názov banky bude mBank S.A. V Poľsku už došlo k rebrandingu všetkých značiek skupiny BRE vrátane BRE Bank, ktoré sa premenovali na mBank. Na Slovensku a v Českej republike by malo dôjsť k zmene názvu po uskutočnení všetkých štandardných legislatívnych krokov, najneskôr však začiatkom Januára 2014.
Najväčšou zmenou bude práve vynovený internet banking, chystá sa úplne odlišný firemný dizajn a klienti si dokonca budú musieť zvyknúť aj na nové logo, v ktorom už nenájdu kvetinku, ale názov banky na pozadí z farebných pruhov, pripomínajúcich čiarový kód. V Poľsku by sa malo využívať súčasne päť farebných mutácii nového loga, na Slovensku to budú zatiaľ „iba“ dve – jedna farebná kombinácia sa bude využívať pri komunikácii s retailovou klientelou a druhá pri firemných zákazníkoch.
Nový web: klienti zažijú šok
Ako bolo spomínané vyššie, banka chystá rozsiahle zmeny aj v dizajne webovej stránky. Po nasadení vylepšeného dizajnu zažijú pravidelní návštevníci mbank.sk šok. Oproti strohému bielo červenému vzhľadu na aký boli doteraz zvyknutí ich bude vítať úvodná stránka pripomínajúca skôr veselý a farebný internetový obchod, kde sa kladie veľký dôraz najmä na obrázky. Vizuálne bude pôsobiť určite príťažlivejšie, otázne je, či bude aj prehľadnejšia. To, ako bude nový web vyzerať, si môžete pozrieť na poľskej stránke banky www.mbank.pl kde už zmena prebehla. Podľa vyjadrenia PR špecialistu banky Mateja Kubinca by sa slovenská verzia nemala veľmi odlišovať od tej poľskej. Samozrejme však bude prispôsobená ponuke produktov na Slovensku.
Nové internetové bankovníctvo: grafy a interaktivita
Pre existujúcich klientov mBank bude najzásadnejšou práve masívna zmena internetového bankovníctva. Hlavnou myšlienkou bolo vytvorenie jednoduchého, zábavného a intuitívneho internet bankingu s množstvom nových funkcií. „Dôraz sme kládli na inovatívne technologické riešenia, ktoré v online bankovníctve doposiaľ neboli použité“ vysvetľuje výkonný riaditeľ projektu Michal Panowicz. Nový IB sa prispôsobuje aktuálnym trendom – atraktívny dizajn, reporty v podobe grafov, bubliniek a interaktivita. Po novom bude mať zákazník hneď po prihlásení prístup k najčastejším transakciám, na prehľadnom grafe si bude môcť pozrieť nielen aktuálny stav účtu, ale aj predpokladaný stav na konci mesiaca. Novinkou je aj kalendár v ktorom si môžete prezrieť naplánované platby vo vybranom období, ak chcete zmeniť dátum splatnosti stačí platbu myšou presunúť na iný deň.
Podstatným zlepšením pôvodného systému je zavedenie vyhľadávania v reálnom čase a la google. Klienti budú môcť vyhľadávať v histórii platieb podľa mena príjemcu, odoslanej sumy či kategórie transakcie. Stačí pritom zadať prvé tri písmená a nový internet banking poskytne výsledky vyhľadávania.
Nové internetové bankovníctvo zavádza automatickú kategorizáciu v transakčnej histórii- systém dokáže rozpoznať, či výdavok je platba v reštaurácii, nájomné alebo útrata za benzín. Vďaka kategorizácii nákladov si môže klient sledovať výdavky a ich vývoj v priebehu mesiaca v prehľadných grafoch. Ak si napríklad nastavíte, že osobné výdaje za obedy a večere v reštauráciách nemali presiahnuť 100 € mesačne, systém automaticky kontroluje, či sa držíte svojho rozpočtu, prípadne či ste ho už prekročili.
Nový internet banking si budú môcť od Februára 2014 vyskúšať zákazníci, ktorí požiadajú o prednostný prístup v súčasnom IB. Ostrú prevádzku plánuje mBank spustiť najneskôr v druhom štvrťroku 2014.