Michael Kors sa stal novým módnym miliardárom. Aká bola cesta k jeho úspechu?

Michael Kors sa stal novým módnym miliardárom. Aká bola cesta k jeho úspechu?

Módny návrhár Michael Kors už takmer dva roky „koketoval“ so statusom miliardára, no len vďaka udalostiam posledných dní si mohol zakúpiť vstupenku do úzkeho klubu módnych miliardárov, kam patrí napríklad Tory Burch a Sara Blakely, ktorá sa preslávila vďaka neviditeľnej zoštíhľujúcej spodnej bielizni Spanx.

34 miliónov dolárov za jediný deň

K prestížnemu statusu Michaelovi Korsovi dopomohla burza, na ktorej zarobil v priebehu jediného dňa tučný balík. 54 ročný dizajnér si tak za deň polepšil o neuveriteľných 34 miliónov USD.

Ako sa to stalo?

navrhar miliardarom Michael Kors

zdroj: wikipedia.org

Po ohlásení vynikajúcich výsledkov Michaelovej firmy, ktorá len v poslednom kvartály stúpla o 77 % a s priaznivými vyhliadkami na najbližší rok, burza zareagovala tento utorok šokujúcim spôsobom, ktorý predčil očakávania z Wall Street. Cena akcií Michael Kors Holdings Ltd. sa zvýšila o 17,3 %, vďaka čomu hodnota jeho firmy stúpla na 18,3 miliardy dolárov. Keďže Michael Kors vlastní dvojpercentný podiel, hodnota jeho aktuálneho podielu vo firme sa odhaduje približne 390 miliónov dolárov. Módny guru však už predtým vlastnil majetok v hodnote 715 miliónov dolárov. Ten získal predajom väčšej časti akcií svojej firmy v rámci vstupu na burzu. Po úspechu zo 4. Februára 2014 sa tak tak zaradil do klubu najbohatších módnych návrhárov sveta. Do kalkulácií hodnoty jeho majetku experti nezapočítali jeho apartmán v New Yorku a kolekciu luxusných áut.

Kto je Michael Kors?

prva dama USA Michele Obama

zdroj: wikipedia.org

Michael Kors je svetovo uznávaný dizajnér, ovenčený celou radou cien za svoje modely. Špecializuje sa na luxusnú dámsku módu a doplnky (kabelky, hodinky, topánky) už od roku 1981. Za ten čas sa stihol poriadne vypracovať. Ženy a dievčatá po celom svete šalejú po Michael Kors kabelkách, oblečení či hodinkách. A nemusia len túžobne obzerať luxusne pôsobiaci tovar, veľká časť z nich si ho môže dovoliť aj kúpiť. A práve v tom tkvie tajomstvo úspechu Michaela Korsa. Sprístupnil luxusné výrobky masám. Exkluzívnu dámsku módu a doplnky ponúka za atraktívne ceny, ktoré si môže dovoliť aj stredná vrstva. Tak napríklad luxusnú kabelku Michael Kors si môžete priamo z oficiálnej stránky http://www.michaelkors.com objednať za 200 USD.

Synonymum pre jeho značku sa tak stal výraz „dostupný luxus“. Milujú ju ženy zo všetkých vrstiev, elegantné šaty tejto značky si môže dovoliť aj vysokoškoláčka z letnej brigády, ale nepohrdne nimi ani prvá dáma USA Michelle Obama, ktorá si Michael Kors šaty zvolila pre svoj prvý oficiálny portrét.

Vášeň pre módu od útleho veku

Nie každý vie, že tento módny dizajnér začal svoju životnú púť pod celkom iným menom – narodil sa ako Karl Anderson bývalej modelke. Jeho matka sa však so svojím prvým manželom, otcom malého „Karla“ rozviedla a neskôr, keď mal jej syn 5 rokov, sa opätovne vydala

za Billa Korsa. Tak prišiel „Karl“ k priezvisku Kors. Jeho matka mu v tom čase navrhla: „Keď sa už mení priezvisko, môžeš si zmeniť krstné meno, ak sa Ti nepáči.“ To Karlovi úplne stačilo „Páčili sa mi mená Michael a David. Vybral som si teda obe – Michael ako prvé a David ako stredné meno.“

Také je pozadie vzniku mena, ktoré má dnes cveng po celom svete.

Kors prepadol móde ako veľmi mladý. Jeho matka si spočiatku myslela, že to má súvis s tým, že jej syn už ako malé dieťa prišiel do úzkeho kontaktu s módnym biznisom počas jej kariéry modelky. Ako tínedžer začal navrhovať svoje prvé modely. V roku 1977 sa prihlásil na školu, v ktorej však vydržal iba 9 mesiacov. Už popri škole začal pracovať ako predavač v Lothar’s boutique, len pár metrov od prestížneho Bergdorf Goodman, kam chodili nakupovať celebrity. Len pár mesiacov na to mu majiteľ Lothar’s butiku dal ponuku, ktorú by neodmietol žiaden predavač: mohol navrhovať čo len chcel. Netrvalo dlho, dokým o sa o Michaelovi začalo písať v časopisoch.

Krátko na to si všimla Michaelove modely módna riaditeľka Bergdorfu, Dawn Mello, ktorá ho poprosila, či by ich neukázal zákazníčkam Bergdorf Goodman. Samozrejme, že zožal fenomenálny úspech. V roku 1981 prišiel s vlastnou líniou dámskeho oblečenia, ktorá sa predávala v Bloomingdales, Bergdorf Goodman, Lord & Taylor, Neiman Marcus, a v Saks Fifth Avenue. Krach v roku 1993 ho prinútil na istý čas prestať s vytváraním modelov pod vlastnou značkou. Neskôr pracoval ako hlavný návrhár pre francúzsky dizajnérsky dom Celine, pre ktorý navrhol niekoľko mimoriadne vydarených ready-to-wear kolekcií a doplnkov. Zo Celine odišiel v roku 2003 aby sa mohol sústrediť na budovanie svojej značky a na rozširovanie biznisu. K dámskej kolekcii pribudli doplnky, modely pre pánov a parfémy.

Módnemu impériu sa darí do dnes. Značku Michael Kors nosí napríklad Heidi Klum a herečky Jenifer Lopez, Rachel McAdams a Cathrine Zeta-Jones.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia