Novoročné výpredaje v plnom prúde

Novoročné výpredaje v plnom prúde

Ešte sme sa nestihli spamätať z predvianočného nákupného šialenstva a nákupné centrá sú opäť plné ľudí – novoročné výpredaje sú totižto v plnom prúde. Obchodníci lákajú na viac ako 50 % zľavy. Jedná sa najmä o tovar ako je zimné oblečenie, obuv, hračky, vianočné predmety, elektronika a športové veci. Obchodníci chcú týmito zľavami dosiahnuť vyprázdnenie skladov, aj za cenu nižšej obchodnej marže. Športové veci, sezónne oblečenie a elektronika rýchlo vychádzajú z módy, takže sa ich treba čím skôr zbaviť a uvoľniť pulty predajní novým tovarom. Práve v tomto období môžete natrafiť na skvelý kúsok, ktorý môžete kúpiť niekoľko násobne lacnejšie ako pred Vianocami. Ak ste s nákupom oblečenia, elektroniky alebo športového vybavenia vyčkávali na začiatok novoročných výpredajov, určite sa teraz tešíte, že si budete môcť nakúpiť viac za menej peňazí ako v Decembri. Novoročné zľavy sú všadeprítomné, len ich treba brať trochu s rezervou, aby sa Váš lov za cenovo výhodnými vecami neskončil nákupnou katastrofou.

Pozor na nekalé obchodné praktiky

Obchodníci totižto dobre vedia, čo ľudí pritiahne do ich predajní – čím vyššia zľava, tým lepšie. Potenciálny zákazník spozornie pri zľave 30 % a viac. 10 % či 15 % výpredaje ľudia prehliadajú, nakoľko nie sú pre nich príliš atraktívne.

Bežnou obchodnou praktikou je výrazne zlacniť len vybraný tovar – spravidla vyššie spomínané zimné oblečenie ako sú kabáty a bundy, zimné topánky, ktorých sezóna bude trvať nanajvýš pár týždňov. Predajcovia však akosi automaticky počítajú s tým, že ľudí nalákajú na zlacnený tovar, a na vlne akcií sa zvezie aj nezlacnený tovar. To je absolútne v poriadku. Často sa však objavujú „falošné zľavy“ ktoré obchodník použije ako pascu, ktorá má nalákať nepozorného zákazníka na nákup. Často používaným trikom je, že cena tovaru dočasne zvýši, aby sa mohli znížiť na pôvodnú cenovú úroveň a vydávať tak rozdiel za „zľavu“. Potom k tomu stačí pridať červenú vísačku mínus 50 % – zákazníci nakupujú ako teplé rožky a obchodníci si mädlia ruku, že predávajú za pôvodné ceny. Takéto a mnohé obdobné triky však napĺňajú základné charakteristické znaky nekalých obchodných praktík, ktoré sú v rozpore so zákonom.

Zavádzajúce slovíčko „až“

akcia a zlavy doĽudia sú proste nepoučiteľní. Koľko krát ste vstúpili do obchodu, na ktorom lákal nápis „zľavy až do 70 %“? Akonáhle ste prekročili prah predajne, so sklamaním ste zistili, že maximálna zľava sa týka iba pár kúskov aj tak nepoužiteľného tovaru (napr. veľmi malé číslo, alebo naopak nadrozmerná konfekčná veľkosť, krikľavá farba, prípadne nie moc „vydarený“ model…), zatiaľčo veľká časť sortimentu zostáva za pôvodnú cenu, prípadne s zľavou maximálne do 20 %.

 Reklamovať môžete aj tovar v akcii

Zákazníci sa často stretávajú s tým, že predavačka im oznámi, že na zlacnený tovar sa nevzťahujú záruky, to znamená, že ho nie je možné reklamovať, prípadne s tým, že záruka je obmedzená. Nič také samozrejme nie je v súlade so zákonom, aj v prípade akcie platí na tovar zákonná záručná lehota. Výnimkou sú len prípady, kedy je zákazník pri kúpe vopred upozornený na vadu výrobku. Kúpou chybného alebo poškodeného výrobku so zľavou teda zákazník stráca nárok na reklamáciu. Vo všetkých ostatných prípadoch musí obchodník reklamáciu prijať. Pokiaľ tak odmietne spraviť, spotrebiteľ sa môže so sťažnosťou obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Na vybavenie reklamácie má obchodník maximálne 30 dní, po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o vadu, ktorá sa nedá odstrániť – teda má nárok na zrušenie kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí v plnej výške), respektíve na výmenu tovaru.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia