Poistenie mobilu. Aké sú možnosti?
Poškodenie mobilu, jeho strata alebo krádež nie je lacná záležitosť. A čo je horšie, ani príjemná. Prísť o mobil, na ktorý ste si zvykli a v ktorom máte všetky dôležité kontakty, údaje a obľúbené aplikácie, dokáže poriadne pokaziť deň. Najlepšou obranou je v prvom rade zvýšená opatrnosť.
Aj napriek tomu, že si mobil strážite ako oko v hlave však môže dôjsť k poškodeniu alebo môže skončiť v iných rukách. Existuje však riešenie, ktoré síce týmto nepríjemnostiam nezabráni, ale aspoň minimalizuje škody. Mobil si môžete poistiť.
Aké sú možnosti?
V prvom rade poistenie priamo ponúkajú mobilní operátori prostredníctvom partnerských poisťovní. Tak napríklad v Telekome máte šancu uzatvoriť poistenie priamo pri kúpe nového mobilu k mesačnému programu služieb, ktoré poskytuje Generali Poisťovňa, a. s. Poistenie v Telekome je možné uzatvoriť pre prípad poškodenia a zničenia, s krytím škody až do 1000 €. Žiaľ, poistiť mobilný telefón proti krádeži alebo strate v Telekome zatiaľ možné nie je. Poistenie kryje nasledovné riziká:
- vodu vytekajúcu z vodovodných zariadení
- pád mobilu, náraz
- neodborné zaobchádzanie, nedbalosť, náhodné poškodenie, nesprávna obsluha
- úmyselné poškodenie alebo zničenie treťou osobou
- výrobná vada
- skrat, iné pôsobenie el. prúdu, prepätie
- požiar, výbuch
- úder blesku, náraz alebo zrútenie lietadla
- živelné riziká (záplava, povodeň, víchrica, krupobitie)
Poistenie platí pre celý svet a je ho možné dojednať iba v rámci ponuku katalógových zariadení Telekomu. Ceny poistného začínajú na 0,99 € / mesiac (pri poistnej sume do 100 €), 1,49 € / mesiac (pri cene mobilu od 101-250 €), 2,99 € mesačne (ak je kúpna cena 251-600 €) a 4,99 € / mesiac (pri cene mobilného zariadenia od 601-1000 € vrátane).
Rovnako poistenie mobilu (nielen proti poškodeniu, ale aj proti strate a krádeži) poskytuje v spolupráci s partnerskou poisťovňou aj Orange, tiež sa vzťahuje len na telefóny zakúpené u nich.
Mobilný telefón sa dá poistiť aj pri nákupe v obchodoch s elektronikou – Nay Elektrodom, Datart, Alza, Hej.sk…
Pred uzatvorením poistky je nutné dôkladne si prečítať poistné podmienky a rozsah poistného krytia
Nie vždy poistenie zahŕňa aj krádež. Napríklad v Datarte je možné aj poistenie proti krádeži, ale podmienkou je, že mobil je v uzamknutej miestnosti, alebo v kufri auta tak, aby na viditeľnom mieste. Pri krádeži je nutné kontaktovať políciu a spísať protokol.
Poistenie môžete uzatvoriť aj samostatne v komerčnej poisťovni
Poistenie mobilných telefónov a SIM karty ponúka Poisťovňa Cardif Slovakia a.s., kde je kryté riziko krádeže, náhodného poškodenia mobilného telefónu ale aj zneužitia SIM karty. V prípade náhodného poškodenia poisťovňa prepláca skutočné náklady na opravu. Ak by oprava nebola rentabilná, vyplatí časovú cenu telefónu v čase, kedy sa stala poistná udalosť. Rovnako bude časová cena mobilu vyplatená aj v prípade krádeže. Krádež je v zmysle poistných podmienok Poisťovňe Cardif Slovakia a.s iba „typická krádež“ – spojená s napadnutím alebo vlámaním alebo „vrecková krádež“ ak je telefón odcudzený z vrecka alebo príručnej batožiny, ktorú mal poistený v čase krádeže pri sebe. Poisťovňa nepreplatí krádež voľne odloženého mobilného telefónu, aj keby ho mal poistený na dohľad.
Zaplatili ste mobilný telefón kreditkou? Možno máte svoje zariadenie a pár mesiacov „v suchu“
Vydavatelia kreditných kariet často ako doplnkovú službu ku kreditnej karte poskytujú poistenie tovaru zakúpeného kartou počas istého obdobia. Napríklad VÚB pri kreditných kartách Blue od American Express a Mastercard World poskytuje poistenie tovaru zakúpeného týmito kartami až na 90 dní. Tovar je tak automaticky poistený proti fyzickej krádeži alebo náhodnému poškodeniu a to do výšky až 5000 € ročne, aj keby sa táto udalosť stala tri krát do roka. Navyše získate jeden rok záruky navyše nad rámec zákonnej dvojročnej záručnej lehoty.
Možností, ako uzatvoriť poistenie mobilu je teda veľa, oplatí sa však hlavne pri drahších zariadeniach.