Seriózny zľavový portál si obchodníkov dôkladne preklepne

Seriózny zľavový portál si obchodníkov dôkladne preklepne

Zľavové portály zažili v posledných rokoch poriadne čistky. A to nielen na Slovensku, trend je podobný aj v okolitých krajinách. Po období boomu, keď weby hromadného nakupovania rástli ako huby po daždi, prišlo obdobie sucha, ktoré oddelilo kvalitné projekty od tých, ktoré boli zamerané na krátkodobý zisk. Z približne 150 zľavových portálov zostala na Slovensku ani nie tretina. Tie, ktoré sú stále aktívne a ktoré pridávajú nové zľavy sú približne len dve desiatky, z toho približne len polovica pôsobí serióznym dojmom.

Nekrachujú pritom iba malé, nevýznamné portály kolektívneho nakupovania, ale aj významní hráči. Koncom augusta 2013 oznámila koniec činnosť vtedajšia trojka na slovenskom trhu, portál ShopCity.sk

Záujem o zlacnený tovar a služby je obrovský

cenovka zlavaNa prvý pohľad by sa mohlo zdať, že trh so zľavami oslabil, opak je však pravdou. Najväčší hráči v oblasti kolektívneho nakupovania prudko rástli, a to v priemere medziročne až o 40 %. Potenciál rastu teda je, najmä keď apetít Slovákov po výhodnejších nákupoch neutícha, skôr naopak.

Zdá sa, že trend z predošlých rokov bude pokračovať naďalej. Neaktívne weby budú zanikať, trh sa ešte viac prečistí, z čoho budú ťažiť najsilnejší hráči.

Čo je dôvodom, že niektorí prežijú maximálne niekoľko mesiacov a iní úspešne predávajú zľavy od svojho vzniku až doteraz k spokojnosti všetkých strán? Odpoveď je jednoduchá – tie neúspešné ignorujú základné pravidlo obchodovania – schopnosť udržať si klienta. Tá je totižto kľúčová pre dlhodobý úspech.

Serióznym prevádzkovateľom záleží na kvalite služieb, ktoré firmy inzerujú na ich webových stránkach

Väčšina skrachovaných webov má jeden spoločný znak – prevažná časť ich bývalých klientov nakúpila u nich jednorázovo. Neboli spokojní s ich službami, alebo so službami firmy, u ktorej uplatnili zľavový kupón. Skrachované portály sa zameriavali na kvantitu miesto kvality. Za partnera brali hocikoho, kto u nich inzeroval zľavu. Seriózni prevádzkovatelia zľavových portálov kladú dôraz na detailné vyhodnotenie každej jednej ponuky, vyhodnocujú predajnosť zľavového kupónu, nových partnerov vždy tajne testujú, sledujú, či partner krátkodobo umelo nenavýšil cenu za ponúkanú službu vo svojom cenníku, len preto, aby potom mohol ponúknuť zľavu…Týmito detailnými „previerkami“ sledujú jeden cieľ – poskytovanie kvalitných služieb a snaha o udržanie zákazníka. Vedia totižto, že klient, ktorý ich odporučí ďalej svojim známym a priateľom má obrovskú hodnotu.

Snaha o ochranu spotrebiteľa

K lepšej kvalite služieb a produktov ponúkaných portálmi kolektívneho nakupovania a posilneniu ochrany spotrebiteľa by mohlo prispieť aj nedávno založené občianske združenie SAPKN (Slovenská Asociácia Portálov Kolektívneho Nakupovania) ktorého zakladajúci členovia patria medzi významných hráčov v tejto oblasti. Nahlasovaním firiem, ktoré neposkytujú služby a tovar v požadovanej kvalite asociácia postupne vylučuje a eliminuje neserióznych obchodníkov, čím sa stará o skvalitnenie služieb zľavových portálov a väčšiu dôveryhodnosť v očiach zákazníkov.

Toto občianske združenie dokonca ponúka bezplatnú pomoc pri opodstatnených sťažnostiach spotrebiteľov, napríklad v situácii, keď si zákazník napriek riadnemu ukončeniu objednávky a zaplateniu kupóna nedokáže zľavu uplatniť ani po kontaktovaní firmy, u ktorej si zľavu zakúpil a ani potom, čo sa obrátil na zákaznícky servis webu, prostredníctvom ktorého si zľavu kúpil.

Samozrejme, lepšie, ako riešiť vzniknuté problémy a podávať sťažnosti na Slovenskú Obchodnú Inšpekciu je oveľa lepšie im predchádzať. Ako nakupovať na weboch hromadného nakupovania bez rizika?

  • ak sa jedná o Váš prvý nákup, obchodníka ponúkajúceho zľavu si dôkladne preverte, najmä ak si plánujete kúpiť tovar alebo službu vo väčšej hodnote. Skúste kontaktovať zákaznícky servis emailom a telefonicky. Zo štýlu komunikácie si môžete spraviť predstavu o tom, ako firma pristupuje k zákazníkom. Pokiaľ odbije potenciálneho zákazníka, ktorý si ešte len niečo chce kúpiť, ako sa asi bude správať ku klientovi s reklamáciou??? Nehanbite sa rovnako preveriť aj samotný zľavový portál, cez ktorý si plánujete zakúpiť zľavu
  • Googlite skúsenosti iných zákazníkov. Možno sa podozvedáte zaujímavé skutočnosti. Príbehov rozčarovaných ľudí, ktorí zaplatili a nedostali sľúbenú kvalitu tovaru či služby sú na internete stovky. Referencie však treba brať s rezervou a hlavne k nim treba pristupovať so „sedliackym rozumom“. Jeden naštvaný klient ešte neznamená, že celý portál je podvod, ktorý sa z ľudí snaží vytiahnuť peniaze….ale keď sú negatívnych referencií desiatky a pribúdajú počas dlhšieho obdobia, je jasné, že niečo nie je s kostolným poriadkom…
  • dajte na odporúčenia známych. Každý má vo svojom okolí zľavového maniaka ktorý má všetky významné weby dôkladne zmapované. Ak prejavíte záujem o jeho/jej obľúbenú činnosť, istotne sa s Vami ochotne podelí o svoje rokmi nadobudnuté skúsenosti.

Read more

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Začínate na Slovensku s podnikaním? Neprehliadnite naše praktické tipy

Podnikanie na Slovensku je plné príležitostí aj výziev. Pre začínajúcich podnikateľov je dôležité poznať základné kroky, ktoré im pomôžu uspieť. Prinášame vám preto prehľad najdôležitejších aspektov, na ktoré by ste nemali zabúdať. Strategické plánovanie a výber právnej formy podnikania Úspech v podnikaní začína detailne vypracovaným podnikateľským plánom. Tento dokument by

By Redakcia